マレーシア
R4-5 1-1 「ASEANの金融デジタル化と金融包摂」(令和4-5年度 AY2022 新規)
本研究は、近年ASEANの金融部門におけるデジタルトランスフォーメーションに焦点を当てて、実務面及び政策面から金融サービスのデジタル化の進展状況を把握し、特にデジタル融資が低所得者及び零細・小規模事業主に与える影響を金融包摂の視点から検証する
R4-5 1-1 "Digitization of financial services and financial inclusion in ASEAN" (R4-5 AY2022)
This study examines the digital transformation of ASEAN’s financial sector in recent years
R4-5 1-2 「蚊媒介性感染症の予防を取り入れた水災害のリスクコミュニケーションの改善: マレーシアペナンを例として」(令和4-5年度 AY2022 新規)
国際観光地であるマレーシアのペナン州において行われている水災害のリスクコミュニケーションには、発災によりリスクが増すと考えられる生命・健康リスクであるデング熱等の蚊媒介性感染症の予防に資する情報が含まれていない。
R4-5 1-2 "Improving Risk Communication in Water-related Disasters by Integrating Prevention of Mosquito-borne Infectious Diseases: A Case of Penang, Malaysia" (R4-5 AY2022)
In the event of water-related disasters in tropical destinations, it is important to caution residents and visitors against the risks of mosquito-borne infectious diseases. Dengue is one of the life-threatening infectious diseases that may spread following a water-related disaster
R4-5 1-3 「近代東南アジアにおける社会経済の変容と季節性」(令和4-5年度 AY2022 新規)
本研究では近代東南アジアを対象に、本来自然環境制約の強い季節的な経済変動にどのように変化がみられたのかを明らかにする
R4-5 1-3 "Socio-economic change and seasonality in modern Southeast Asia" (R4-5 AY2022)
This project explores how seasonal fluctuations have changed in modern Southeast Asia, where natural environments have inherently constrained and defined regional economic activities
R4-5 6-1 「海峡植民地年次報告書統計資料のデータベース化とオンライン公開のこころみ」(令和4-5年度 AY2022 新規)
イギリス植民地「英領マラヤ」は、その統治拠点をシンガポール、ペナン、マラッカを主領域とする海峡植民地(Straits Settlements, SS)とした
R4-5 6-1 "Compilation of Straits Settlements Statistical Data and Release on the CSEAS website" (R4-5 AY2022)
The Straits Settlements (SS) were the administrative bases of British Malaya, whose main territories were Singapore, Penang, and Malacca
R5-6 1-1 「東南アジア現代アートの実践に関する考察: 上演芸術を中心とした予備的調査」(令和5-6年度 AY2023 新規)
この研究では、上演芸術を中心に、東南アジアの現代アート実践の現状を検討する
R5-6 1-1 "Consideration on Practices of Contemporary Arts in Southeast Asia: Preliminary Research Focusing on Performing Art Forms" (R5-6 AY2023)
This study examines the current state of contemporary art practices in Southeast Asia. This study mainly focuses on dance, theatre, literature, and film, although the boundaries between these genres are not restricted